PC Press
O nama
O nama
Pretplata
O nama
Postanite saradnik PC-ja
Kontakt sa redakcijom
PC Press
Novi broj
Novi broj   
Pretrazivanje
Arhiva
Arhiva   
PC Online
PC Plus   
Specijalna izdanja
Komunikacije Komunikacije
PC #137 : Oktobar 2007 TehnoGuru

 Naslovna  Sadržaj 
Esad Jakupović  

Internet Oskari 2007

Međunarodna akademija IADAS podelila je nagrade Webby 2007 - takozvanog Internet Oskara - u preko 100 kategorija. Ko su laureti za 2007. godinu?

Pre kratkog vremena Međunarodna akademija za digitalne umetnosti i nauke (IADAS) podelila je nagrade Webby 2007 za posebna dostignuća (5), najbolje Internet stranice (70), interaktivne oglase (14), mobilne Internet stranice (3), te film i video, a bilo je preko 8.000 prijava iz 60 zemalja. O nagradama Webby podeljenim u ukupno više od 100 kategorija odlučivao je žiri sastavljen od stručnjaka i ličnosti IADAS‑a, a o paralelnim nagradama „Glas naroda“ oko 400.000 glasača.

Dejvid Bouvi i eBay

Akademiju IADAS čini 550 Internet stručnjaka, poslovnih ličnosti, vizionara, mislilaca i stvaraoca. Među članovima akademije su i muzičari Beck i David Bowie, tvorac Interneta Vinton Cerf, kreator „Simsonovih“ Matt Groening, osnivač IADAS‑a Tiffany Shlain... Balkansko poluostrvo predstavlja Aleksandra Kostić, predsednik KID Kibla i umetnički rukovodilac KiBele u Mariboru. Akademija je ustanovljena 1996. godine zbog organizacije izbora najboljih stranica i podele nagrada Webby. Nagrade je zbog njihovog visokog ugleda dnevnik The New York Times pre nekoliko godina nazvao „Oskari za Internet“.

Posebne i višestruke nagrade

Ovogodišnje posebne nagrade Webby za životno dostignuće primili su rok‑ikona i vizionar Interneta David Bowie, kao i aukcijski sajt eBay sa 233 miliona korisnika. Posebnu nagradu „Webby ličnost godine“ podelili su Steve Chen i Chad Hurley, koosnivači YouTube-a. Posebnu nagradu Webby za film i video za najboljeg glumca dobio je Ninja, junak iz Internet video serije Ask A Ninja, a najbolja glumica je Jessica Lee Rose, Lonelygirl15, tajanstvena zvezda izmišljenog video dnevnika.

Nagrade Webby 2007 ove godine su podeljene u 70 kategorija, razvrstanih u osam grupa: Najbolji (8 kategorija), Blogovi (4), Društvo (14), Mediji (9), Tržište (13), Usluge (6), Zabava (6) i Život (10). U svih 70 podeljene su i nagrade „Glas naroda“, a u čak 20 nagrađene su iste lokacije: Flickr, IKEA – Dream Kitchen, Adobe CS2.3 – The Creative Mind, HowStuffWorks, Smithsonian Photography Initiative, Electrolux Design Lab, HubbleSite – Space Telescope Science Institute, Pan’s Labyrinth, Last.fm, YellowstonePark.com, Philips Norelco Bodygroom, NPR Podcasts, Mindflood Seduction, The Onion, blip.tv, Cute Overload, The Science of Sex i Truthdig.

Najbolje su se pokazali sajtovi Flickr sa pet nagrada i HowStuffWorks sa četiri. Flickr je primio obe nagrade u kategorijama Zajednica i Najbolji vizuelni dizajn – funkcija, te za Najbolju realizaciju. HowStuffWorks je dobio obe nagrade u kategorijama Najbolji reklamni tekst i Obrazovanje. Četiri sajta, Jonathan Yuen, Last.fm, Adobe CS2.3 – The Creative Mind i IKEA – Dream Kitchen, primila su po tri priznanja, dok su NYTimes i LInkedIn dobili po dva priznanja u različitim kategorijama.

Oglasi, video i mobilnost

Ove godine uverljivije nego bilo kada ranije potvrdio se značaj agencija za Internet oglašavanje i oblikovanje. Među autorima Internet stranica koji su dobili nagrade Webby i posebne nagrade za interaktivno oglašavanje najbolje su se pokazale agencije Tribal DDB sa šest nagrađenih stranica, Farfar i R/GA sa po četiri te sa po tri nagrađene stranice Euro RSCG, Forsman & Bodenfors, MCann i druge. Među pobednicima novouvedenog posebnog segmenta Webby Film and Video, koji su nagrade dobili na posebnoj priredbi, našli su se takođe NBC‑ove kratke komedije „Kancelarijske Webisode“ i emisija „Atmosfera 2006“ National Geographic Digital Media.

„Pobednici će u istoriji biti upisani kao prve zvezde medija koji je već radikalno promenio svet zabave“, prokomentarisao je njihov izbor David‑Michel Davies, izvršni direktor nagrade Webby. U prvom takmičenju u mobilnim kategorijama pobedili su Ask Mobile (Spiskovi/Vodiči), Maxim Mobile (Mobilne novosti i zabava) te Thumbplay (Mobilno tržište i usluge). Nagrade u svim sklopovima i kategorijama dobile su Internet stranice, odnosno agencije iz mnogobrojnih zemalja, SAD, Brazila, Češke, Holandije, Indije, Italije, Japana, Južne Koreje, Nemačke, Singapura, Švedske, Velike Britanije... Nagrade Webby su u raznim medijima često pominjane, što je možda i najbolji pokazatelj značaja Internet Oskara u današnjem svetu.